söndag 19 februari 2012

Första blogginlägget!

Äntligen har vi startat Skånekretsens blogg som vi så länge har pratat om. Så jag prövar väl att skriva mitt första blogginlägg.
Idag är det den 19 febr. och jag har varit ute på en vårpromenad. Gick min speciella "snödropps väg” och dom små älsklingarna syns nu överallt.
För 3 veckor sen började jag så smått att klipp ner torra stjälkar, tittade på allt som redan blommade i trädgården. Min vilsna pärlbuske som aldrig blommar, blommade nu?
I en gammal trädgård som min är det mängder av vintergäck som helt kom av sig när kylan och snön kom,men nu lyser de små solarna.
Vi har en het önskan att DU skall skriva inlägg på bloggen, visa bilder från din trädgård eller berätta för oss vad du vill att föreningen skall göra.
Vi syns den 29 februari på årsmötet! Birgitta P





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar